مثالی برای من

این یه وبلاگ شخصیه و در اون مطالب مورد علاقه نویسنده قرار می گیرد

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

در باب تناقضات صدا و سیما در موضوع شبکه های اجتماعی

این بحث شبکه های اجتماعی در تلوزیون ما خیلی جالبه!

مجریای تلوزیون و یا کسایی که به یک برنامه تلوزیونی دعوت می شن و میرن، در حین صحبت اسمی از شبکه های اجتماعی نمیارن. یعنی قانونشون اینه که نیارن.

از طرفی خودشون دارن از این شبکه ها استفاده می کنن! شبکه های معروفی که در زمانی که من دارم این مطلب رو می نویسم شبکه هایی مثل تلگرام و اینستاگرام هستند.

حالا خیلی از برنامه های تلوزیونی کانال تلگرام دارن و از طرفی نباید اسمی از شبکه های اجتماعی ببرن! برای همین فقط می گن : به کانال ما بپیوندید! 

و باید خودت حدس بزنی که منظورش کانال تلگرامه!

بعضی از برنامه ها که خیلی باحالن. مثلا برنامه اخبار ساعت 7 شب شبکه یک که بعد اون مجله خبری پخش می شه که همش توش، سایت خودشون رو تبلیغ می کنن، یه خبری پخش کرده که آقا از این شبکه های اجتماعی خارجی استفاده نکنید ، اینا امنیت مملکتمون رو به خطر می اندازن و هزار جور ایراد دیگه هم گرفته!! بعد خودش آخر اخباراش میگه برای اطلاع از تازه ترین خبرها به کانال ما بپیوندید و وقتی به سایتش هم سر می زنید اول یه کادر کوچیک باز میشه که لینک کانال تلگرامشه و برای اینکه سایتش رو ببینید، اول باید اون کادر رو ببندید!!!

کلا مدل ماها همینه!!

با آمریکا مشکل داریم و بعد خیلی راحت از محصولاتش استفاده می کنیم مثلا ویندوز که کرک شده استفاده می کینم و هزار برنامه رایانه ای دیگه و بعد هی میام به همین برنامه ها انگ جاسوسی می زنیم و می گیم داره با این برنامه ها جاسوسی می کنه!!!

و این فقط یه مثال بود و ما در هر زمینه ای از این مثال ها زیاد داریم.

هم استفاده می کنیم و هم غر می زنیم و هم بد و بیراه می گیم و . . .. 

همش تناقض داریم

۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰
محمد

کاش در کمک کردن شک و تردید وجود نداشت

دیروز وقتی داشتم می رفتم خونه یه آقای جوونی اومد گفت : من می خوام برم جایی نظافت منزل اما کرایه ندارم برم تا اونجا!! قیافه ش هم به نظر موجه می اومد.
اما من شک داشتم که بهش کمک کنم! و کمک هم نکردم!
کاش می شد در این مواقع با قاطعیت کمک کرد یا نکرد. کاش می شد فهمید که اون شخص واقعا به کمک نیاز داره یا نه
اگه یه موقع ندونی که آیا واقعا شخصی به کمک نیاز داره یا نداره با وجود اینکه خودش گفته که نیاز داره! اما خودت تو شک و تردیدی، تکلیف چیه؟؟؟
خدایا کاری کن که ما در کمک کردن از هم سبقت بگیریم و چیزایی که تو بهمون دادی رو فقط برای خودمون نخواهیم.
متشکر
۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۰:۰۵ ۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰
محمد

توضیح پیشاپیش!

گاهی اوقات یهو یکی میاد در مورد یه موضوعی بهت توضیح می ده بدون اینکه قبلش درباره موضوعی مربوط به توضیحش حرفی به میون اومده باشه!!

در واقع می خواد موجه نشون بده یا اینکه از یه چیزه دیگه پیشگیری کنه یا اینکه چیزی رو درست کنه اما دقیقا برعکس میشه و با شدت بیشتر!!!

۲۴ مهر ۹۵ ، ۱۷:۲۲ ۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰
محمد

مداحی "تانیت نادیت لیش تأخر عباس؟ "

من البین یاحسین من زغری وشاب الراس 
وای از دست جدا؛ ای حسین! از غمت در کودکی موی سرم سفید شد. 

تانیت نادیت لیش تأخر عباس؟ 
انتظار کشیدم؛ فریاد برآوردم؛ چرا عباس دیر کرد؟ 

ریته یـمی .. یـجلی همی .. وینه عمی 
کاش پیش من می ماند و غم مرا برطرف می ساخت؛ عمویم کجاست؟ 

لیش تأخر عباس؟ 
چرا عباس دیر کرد؟ 

ادامه مطلب...
۱۸ مهر ۹۵ ، ۱۳:۰۱ ۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰
محمد
پنجشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۴۶ ق.ظ محمد
ایران خودرو جون عزیزت به من ماشین بفروش!

ایران خودرو جون عزیزت به من ماشین بفروش!

کمی بیشتر از دو ماه پیش، پول‌هایم را جمع کردم و تصمیم گرفتم خودرویی تهیه کنم. بعد از کلی تحقیق و پرس وجو از دوست و آشنا، دست عیال را گرفتم و رفتم به یکی از نمایندگی‌های ایران خودرو تا ماشین مورد نظرم را سفارش دهم. پس از ثبت نام، برگه‌ای تحویل گرفتم که رویش نوشته شده بود: زمان تحویل ۳۰ روز کاری. بعد ۲۵ روز با نمایندگی تماس گرفتم تا زمان تحویل را جویا شوم. اما خانمی که پشت تلفن نشسته بودند، با حالت خاصی گفتند که منظورشان ۳۰ روز کاری بوده و قبل از اینکه من ادامه سوالم را بپرسم، ادامه دادند که به غیر از جمعه‌ها، پنجشنبه هم جز روزهای تعطیل ایران خودرو محسوب می‌شود و به طبع، روزکاری نیست. من که تا فرق سر قانع شده بودم، تلفن را قطع کردم. بعد از ۳۸ روز (دقیقا بعد از ۳۸ روز) تماس گرفتم و با جوابی عجیب‌تر از جواب قبل روبرو شدم: “آقای محترم! ما یک هفته تعطیلات تابستانی داشتیم که باز هم جز روزهای کاری محسوب نمی‌شود! در ادامه تاریخی را از توی سیستم برایم خواندند و گفتند: . . . . 

ادامه مطلب...
۱۵ مهر ۹۵ ، ۰۹:۴۶ ۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰
محمد