وقتشه یه سلامی هم بکنیم به رئیس نمی دونم کجای دانشگاه پیام نور!

دیروز داشتم به رادیو ایران گوش می کردم و ۳ تا خبر ازش شنیدم. دیروز رئیس یه جای دانشگاه پیام نور توی رادیو ایران گفت : تعداد دانشجوها در دوران حکومت پهلوی ۱۸۰ هزار نفر بود اما الان شده ۴ میلیون نفره و تعداد دانشگاه ها هم و به همین نسبت افزایش داشته. ایشون بعدش این موضوع رو به انتخابات ربط داد و گفتش بیاید شرکت کنید توی انتخابات. 

خواستم بگم اولا: چه ربطی داشت. دوما: این یه چیز طبیعی که تعداد دانشجوها افزایش پیدا کنه، نکنه دلت می خواست که تعداد دانشجوها کمتر بشه (جمعیت زیاد شده!!) سوما: یه جوری می گفت که انگار برای صلاح و خیر ما دانشجوها و مردمه که تعداد دانشگاه ها زیاد شده و این کار رو کردن!

مگه نه اینکه  برای پول درآوردن ۶۰ نوع دانشگاه با نام های متفاوت و شهریه های بالا که مدرکشون معتبر نیست درست کردین. جالبه دیشب یکی از دوستان یه پیامی فرستاد توی گروه با این مضمون که دانشگاه پیام نور جز ۱۰۰ دانشگاه برتر !! همین الان کلی از افراد بیکار تحصیل کرده جامعه ما مدرک لیسانسشون رو از پیام نور گرفتن(از همین دانشگاه برتر).دانشگاهه؟؟ فقط مغازه زدن. دانشگاه هایی که کسی نیست ازشون کار بخواد، دانشگاه هایی که خروجی ندارن، دانشگاه هایی که کسی نیست تا پیگیرشون باشه و نظارت کنه بر انجام مسئولیت ها توسط مدیران و کارمندان دانشگاه و در نهایت هرکاری دلبخواه انجام میشه و نتیجه اش میشه کلاس آزمایشگاه شبکه ما که از ترم پیش جا مونده! 

* دیروز آز شبکه فقط به خاطر اینکه کلید سایت دست مسئولش بود و ایشون هم نیومده دانشگاه، تشکیل نشد.یه فحش بهمون می دادن بهتر از این بود که اونجا یه لنگه پا بایستسم.

تازه خواستیم کلاس آزمایشگاه رو تو یکی از کلاس ها برگزار کنیم که پروژکتورش کار نمی کرد. ما لنگ یه کابل VGA هستیم بعد برای شهریه شرایط جدید و سخت تر می ذارن. نمی دونم چی کار می کنن این پول ها رو.

قرار بود درس عملی رو خودخوان کنن اما نمی دونم چی شد که گفتن کلاسهاش برگزار میشه! پول درس عملی رو ازمون گرفتن و کلاسی تشکیل نشد(دانشگاه برتر!!!) تنها یه نفر تو دانشگاه ما وظیه خودشو خوب انجام می ده و اونم کسی نیست جز اون آقا گندهه که سر جلسه امتحان داد و بی داد می کنه!!!

* چند روز پیش رفتم امور فارق التحصیلی، دختره پشت باجه نشسته بود و داشت با خاله اش با تلفن حرف میزد! می گم خانم یه سوال کوچیک دارم (تایم کاریتون چطوریه؟) روشو برگردوند اونور!!!

* پله های جلوی دانشگاه رو بستن!! ازشون می پرسی چرا؟؟  میگن زمستونه و یخ می زنه و خطرناکه!!! (یعنی به ما فکر می کنن) با خودم می گم پس پله های کنار ساختمون دانشگاه چی که میرن تا دم سلف؟؟!! یا پله های ساختمون تربیت بدنی چطور؟ که اگه یکی از روی اون پله ها بیفته باید جلو در دانشگاه آزاد بگیرنش. دستکم یه گارد ریل اون پایین بزنن!

*خبر دوم رادیو این بود که وام شهریه دانشگاه ها در سال آینده از ۱۰۰ میلیارد تومن به نصف یعنی ۵۰ میلیارد تومن کاهش پیدا می کنه

* خبر سوم رادیو :رئیس نمی دونم چی چی ارتباطات استان اصفهان می گفت : "سرعت اسمی اینترنت!!!" به تقسیم پهنای باند ۱/۸  , ۱/۱۶ و . . .  می گفت سرعت اسمی!! مثلا اگه شما اینترنت با سرعت ۵۱۲ کیلو بیت بر ثانیه بگیری، سرعت واقعی با نسبت ۱/۸ می شه ۶۴ کیلوبیت. داری برای ۵۱۲ پول می دی اما ۶۴ میگیری!!!!

* آخرین مورد هم سوالی هست که برای خودم پیش اومده : چرا توی دهه فجر این همه پروژه افتتاح میشه؟؟ سوال اینه که آیا شروع پروژه ها زمانی کلید می خوره که با یه برنامه زمانبندی دقیق دهه فجر تموم بشه؟ یا نه اگه پروژه ای برای مثال شهریور ماه تموم بشه افتتاحش نمی کنن و نگهش می دارن تا دهه فجر و بعد ربان رو قیچی می زنن؟؟! ایسگا گرفتن یا واقعا زمانبندی دارن؟